Waarom je nu meteen aan content marketing moet doen

At this point, weten we allemaal dat content marketing een rising trend is in de wereld van marketing. Toch zijn er veel ondernemers die nog een beetje sceptisch zijn over de marketingstrategie. Herken jij jezelf hierin? Let us change your mind! Hier zijn 5 redenen🖐️ waarom je nu meteen aan content marketing moet doen.

#1 Content is king...maar je klant ook! 👑

Traditionele marketing is, om het zo grof te zeggen, passé. En hoewel veel bedrijven hier zich aan willen aanpassen, vergeten ze vaak om hun funnel te verlengen en rekening te houden met de klant na aankoop. content marketing brengt hier verandering in!

Niet alleen trek je nieuwe klanten aan met content marketing, maar je stimuleert ook je bestaande klanten om klant te blijven. Als het ware zorgt content marketing voor een pull-effect, in plaats van een push.

Een hechtere band met zowel nieuwe als oude klanten is dus een given met content marketing in je marketingstrategie.

 

#2 Een hechtere band met je klanten

Je vraagt je misschien af: “hoe komt het dan, dat je een hechtere band creëert met je klanten?”. Let us explain.

 

Doordat je zelf unieke content gaat maken die enerzijds het verhaal van je bedrijf vertelt en anderzijds specifiek gericht is op je doelgroep, komt dat altijd persoonlijker over bij de klant. Je doelgroep zal zich herkennen in je content, waardoor ze sneller zullen reageren

Neem Efteling🌟 even als voorbeeld. Voor alle kanalen waar zij aanwezig zijn, maken zij telkens originele content die  hun doelgroep specifiek aanspreekt. Neem eens een kijkje op hun socialemediakanalen om wat inspiratie op te doen!

#3 Engagement, engagement & engagement

Allereerst is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je weet wie je doelgroep is en op welke kanalen ze zitten. Een handige manier om hierachter te komen is het opstellen van persona’s. Van zodra je weet op welke kanalen je doelgroep zit, kun je meteen aan de slag gaan met het bedenken van relevante content voor die kanalen. 

Als je contentstrategie goed zit, kun je verwachten dat de engagement op je content top notch zal zijn! Als je doelgroep enthousiast en veel reageert op je content, zal die content ook bij andere mensen terecht komen. Een beetje gratis promotie dus!

#4 Leads in overvloed

Een van de doelen die je dat je kunt bereiken met een succesvolle contentstrategie is Lead Generation. Lead generation betekent dat  een potentiële klant interesse toont in jouw bedrijf door bijvoorbeeld gegevens achter te laten voor een nieuwsbrief 📧 of een berichtje sturen via je contactpagina.

Via content marketing kan je snel veel leads genereren. Ze zullen waarschijnlijk niet allemaal leiden tot een aankoop (veel leads leiden namelijk tot een doodlopend spoor), maar door een contentstrategie die blijft prikkelen, kun je hen blijven stimuleren tot aankoop.

#5 I do give a damn about my reputation 🎶

Last but not least: je reputatie is op én top!

 

Even het hele doelgroep-verhaal terzijde, ook buiten je doelgroep zul je een bekende naam krijgen. Doordat je content zoveel gedeeld zal worden, zullen ook mensen buiten jouw doelgroep bij jouw bedrijf terecht komen. En hoewel dit minder relevant is om leads te genereren, kan het je nog steeds een goede reputatie geven in de online wereld.


Bol.com is hier het perfecte voorbeeld van! Je weet vast wel wat we bedoelen… die grappige posts op Facebook kom je altijd wel eens tegen en je vergeet ze niet snel.

Ben je al overtuigd?

Content marketing heeft heel wat voordelen. En elk bedrijf kan het doen! Dus waarom zou je het niet eens proberen?🤷


We zijn zeker dat deze blogpost je een beetje heeft kunnen overtuigen om toch maar eens een contentstrategie te maken!